Förhållanden!

Har funderat väldigt mycket gällande förhållanden på sista tiden.. Tänkt lite på för och nackdelar som kan förekomma... Och guess what? Jag har kommit fram till att jag vill ha det, är trött på att gå från höger till vänster (har nog inte gjort de så mycket iaf, men you get my point)

Det jag inte skulle klara av med ett förhållande dock, är om de skulle bli för krävande. D.v.s. behöva ses varje dag och liknande = Jobbigt. Fritid måste också finnas. Balans. Grejjen var att jag inte upptäckte det förrän nu, beroende på att jag har varit i så många andra tankar. Men nu är faktiskt första gången på jävligt länge jag har tid att engagera mig lite.

Vet att jag varit dålig på att blogga *igen* Men jag har haft så mycket att göra just denna vecka så jag har inte orkat.. Eller, mycket och mycket. Men krävande saker som sugit lusten ur mig. Imorgon / Idag fyller min syster år med, blir nice. 20 bast för helvete grattis :D

* * * * * * * * * *

Har märkt att många av mina kompisar har vääääldigt svårt att säga vad de säger, såå många som ständigt gömmer sig bakom sina lögner. Vilket är väldigt synd, för jag skulle tycka om er så mycket mer om ni vore ärliga. Ärlighet och medkänsla är två av de saker jag uppskattar mest hos en person.
Varför är det så svårt att säga vad ni tycker eller att säga en riktig anledning till att ni ska göra något? Varför måste så många ljuga när de inte vill göra något?... Ni gör bara den andra mer ledsen i slutändan.

Det är verkligen lätt att skylla på andra när man själv gör samma misstag from time to time. Men då får väl någon påpeka det gällande mig isf ;)

* * * * * * * * *

Idag umgicks jag först med Robin och Jonatan.. riktigt skoj, kul att man umgås mer nu för tiden :)
Vi nördade lite, åt mat (som JAG tillagat) och tillsist pratade allmänt. Var skoj. Senare bar det av med Mogge, Maria och Åsa.. Snacka om att de tre är galna, även om jag är clownen i gänget haha ^^ Men de älskar mig iaf, every-ONE does (=

Men nu ska jag gå och sova, har riktigt jävla ont i käken, trött och ont i huvudet. Börjar bli bättre dock, ska dock bli intressant att se hur de kommer gå att äta med släkten imorn. Kunde fan inte ens äta makaroner orderntligt idag haha xD

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Milos

Jag e för lat för att läsa så där mkt men jag gillar iaf bildenXD

2008-07-06 @ 23:51:34
Postat av: Nagamo

Haha, den är skönast :D

2008-07-06 @ 23:52:21
Postat av: Camilla

I början av förhållanden är man förvisso nästan alltid med varandra, för att man mitt i allt det nykära glömmer att det finns annat att göra och att man inte inser att det är så lätt att tröttna på varandra. Men visst har du rätt, egen fritid är superviktigt! Att kombinera det med gemensamma intressen att göra. :)



Och du har rätt, med ärlighet kommer man längst. Även om små vita lögner faktiskt behövs ibland, bara man använder dem med sunt förnuft och inte tar det för vana att använda dem.

2008-07-06 @ 23:52:48
URL: http://gewitterwolken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mm mkt kloka tankar där gällande förhållanden får jag allt säga, håller med dig fullständigt att man måste få ha egen fritid, helt enkelt hitta en balans. Som du sa att ses varje dag är för jobbigt man behöver liksom få lite tid att längta efter varandra.Ett förhållande är en sådan sak som kan vara både underbart & fruktansvärt på en & samma gång.



2008-07-07 @ 00:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0